STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA

Piękno i zdrowie jamy ustnej jest dla nas najważniejsze!

Podstawowym zadaniem stomatologii zachowawczej jest wykrywanie i leczenie ubytków próchnicowych. Im wcześniej zostanie postawiona odpowiednia diagnoza, tym przeprowadzony zabieg będzie prostszy i często mniej kosztowny. Stomatologia zachowawcza zajmuje się przywracaniem piękna i zdrowia jamie ustnej. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych materiałów jesteśmy w stanie wykonać kosmetyczne i wręcz niewidoczne wypełnienia.

STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA

Próchnica to infekcyjna choroba powodowana m.in. bakteriami i złą higieną. Leczenie próchnicy może być inwazyjne (za pomocą wiertła) lub nieinwazyjne, które można zastosować tylko w początkowych zmianach próchnicowych.
Poza tym powinno się też leczyć ubytki pochodzenia niepróchnicowego:

• ubytki klinowe (przyszyjkowe), spowodowane m.in. nadmiernymi obciążeniami zgryzowymi
  • ubytki erozyjne, na skutek np. spożywania nadmiernej ilości napojów izotonicznych lub uporczywych wymiotów (np. u kobiet w ciąży)
  • starcia zębów, spowodowane parafunkcjami takimi jak obgryzanie paznokci, czy zgrzytanie zębami w sytuacjach stresowych

Najczęstsze materiały używane w stomatologii zachowawczej to:

• kompozyt (różne rodzaje)
  • kompomer (zwłaszcza u dzieci)
  • glassjonomer

W przypadku bardzo głębokich ubytków stosujemy bioaktywne materiały takie jak MTA, które stymulują ząb do obrony przed czynnikami szkodliwymi. Często, aby wykonać precyzyjną odbudowę posługujemy się mikroskopem stomatologicznym. Konsekwencją nieleczonych ubytków może być leczenie endodontyczne lub nawet ekstrakcja zęba.